REGULAMIN SERWISU ALDATECH.PL

obowiązujący od dnia 27.10.2023

 

1. Postanowienia ogólne i definicje.

  1. Właścicielem serwisu elektroniki przemysłowej oraz witryny „aldatech.pl” jest ALDATECH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ze stałym miejscem wykonywania działalności w Warszawie (02-495) przy ul. Spisaka 9A, wpisaną do KRS pod numerem 0001066159, NIP: 5223189824, REGON: 387038936 – dalej zwana: „Aldatech” lub „Serwisem”.
  2. Niniejszy regulamin Serwisu Aldatech (dalej jako: „Regulamin”) dotyczy warunków oraz zasad wykonywania usług serwisowych i informatycznych przez Aldatech. Podmioty gospodarcze oraz osoby fizyczne i prawne zlecające wykonanie usługi serwisowej bądź informatycznej dalej zwane będą Klientami.
  3. Regulamin jest dostępny w formie cyfrowej pod adresem: aldatech.pl/regulamin/ oraz w formie papierowej w miejscach wykonywania działalności przez Aldatech.
  4. Korzystanie z usług serwisowych świadczonych przez Aldatech może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści Regulaminu. Wszelkie inne uregulowania takie jak warunki ogólne, wzorce umów, regulaminy, zamówienia itp. stosowane przez Klienta nie będą miały zastosowania i nie wiążą w żaden sposób Serwisu, nawet jeśli zostaną jej doręczone. 
  5. Zawarcie odrębnej Umowy wyłącza stosowanie Regulaminu tylko w zakresie uregulowanym w niej w sposób odmienny. W zakresie nieuregulowanym w Umowie ma zastosowanie niniejszy Regulamin. Odrębna umowa musi zostać dostarczona i podpisana przez strony, w innym przypadku nie ma ona zastosowania, a zastosowanie ma niniejszy Regulamin.

 

2. Przekazanie urządzenia do Serwisu. 

  1. Przekazując sprzęt do serwisu Klient oznajmia, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego treść.
  2. Klient przekazując sprzęt do Serwisu zobowiązany jest do podania podstawowych danych (imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, numer NIP, numer KRS) niezbędnych do jego identyfikacji, sprawnego nawiązania kontaktu i informowania w sprawie realizowanej usługi. Aldatech informuje, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a Klientowi przysługują wszystkie prawa wskazane w Polityce Prywatności Aldatech związane z ochroną danych osobowych.
  3. Odmowa podania podstawowych danych kontaktowych może być podstawą do odmowy przyjęcia sprzętu do serwisu lub odmowy wykonania usługi.
  4. Aldatech nie weryfikuje prawa własności Klienta do powierzanego mienia. Klient przekazujący sprzęt do naprawy deklaruje, że posiada prawo jego rozporządzaniem jako właściciel lub dysponent (np. pośrednik lub upoważniony pracownik) i jest osobą uprawnioną do podejmowania decyzji i ustaleń w kwestii zakresu, kosztów i terminu realizacji usługi.
  5. Zgłoszenie usterki Klient może wykonać poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie aldatech.pl, wysłanie wiadomości e-mail na adres serwis@aldatech.pl, telefonicznie lub osobiście w miejscu wykonywania działalności Serwisu. 
  6. Klient ustala z Opiekunem Klienta sposób dostarczenia sprzętu do Serwisu. Koszt dostarczenia sprzętu do Serwisu pokrywa każdorazowo Klient, chyba że sprzęt odsyłany jest w ramach rękojmi z tytułu wykonanej uprzednio przez Serwis usługi. Sprzęt można dostarczyć samodzielnie do siedziby Serwisu lub skorzystać z opcji wysyłkowej. Serwis nie bierze odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie transportu sprzętu do Serwisu oraz w trakcie transportu zwrotnego do Klienta. Przesyłki zlecane przez Serwis są ubezpieczane na kwotę 1 000,00 zł bezpośrednio u przewoźnika, chyba że Serwis i Klient umówią się na zwiększenie kwoty ubezpieczenia, przy czym koszt podwyższonego ubezpieczenia pokrywa Klient. Wszelkie roszczenia związane ze szkodami powstałymi w trakcie transportu do lub z Serwisu należy kierować do firmy kurierskiej, która realizowała usługę. 
  7. Klient przekazując sprzęt do Serwisu osobiście w miejscu prowadzenia działalności Serwisu otrzymuje dokument “Potwierdzenie przyjęcia sprzętu”. W przypadku dostarczenia urządzenia w formie wysyłkowej, dokument taki nie jest wydawany. 
  8. Aldatech nie odpowiada za urządzenia i akcesoria pozostawione przy sprzęcie, a nie ujęte w Potwierdzeniu przyjęcia sprzętu. Klient powinien zgłosić brak wykazanego urządzenia lub akcesorium na dokumencie Potwierdzenie przyjęcia sprzętu.
  9. W razie niemożliwości przesłania sprzętu do Serwisu ze względu na jego gabaryty lub właściwości sprawiające brak możliwości demontażu, usługa serwisowa za zgodą Serwisu może zostać wykonana w miejscu zamontowania sprzętu po uprzednim uzgodnieniu warunków naprawy z Serwisem. Klient pokrywa koszty dojazdu serwisanta do miejsca zamontowania sprzętu.

 

3. Diagnoza, naprawa, testy.

  1. Diagnostyka sprzętu przeprowadzana jest w celu wykrycia przyczyn niesprawności usterek zgłaszanych przez Klienta, lub ewentualnych przypuszczeń występowania usterki, wyceny kosztów, określenia terminu wykonania naprawy oraz ustalenia okresu gwarancji. Diagnoza obejmuje weryfikację urządzenia podczas której może dojść do fizycznej ingerencji w układy elektroniczne urządzenia, jeżeli zachodzi taka konieczność. Serwis zastrzega, że podczas diagnozy może nie zostać jednoznacznie określona przyczyna problemu, a jedynie jego podejrzenia. 
  2. Serwis nie ma obowiązku weryfikowania innych usterek sprzętu niż te, które wypływają na nieprawidłowe działanie urządzenia zgłaszane przez Klienta.
  3. Serwis po wykonaniu diagnozy przedstawia szacunkowe koszty przeprowadzenia naprawy w formie pisemnej, mailowej lub telefonicznej. Akceptacja przedstawionej wyceny jest jednoznaczna ze zgodą na rozpoczęcie naprawy. Akceptację Klient może przekazać pisemnie, mailowo lub telefonicznie w zależności od dyspozycji jaką wskaże Serwis. 
  4. Usterki powierzonego sprzętu usuwane są w okresie do 21 dni roboczych, przy czym Serwis zastrzega prawo do możliwości ustalenia indywidualnego terminu wykonania naprawy. 
  5. Czas naprawy sprzętu może wydłużyć się w przypadku:
    1. zmiennej dostępności części/elementów naprawczych niezbędnych do wykonania naprawy.
    2. wykrycia przez serwis zatajonych informacji o zalaniu, ingerencji osób postronnych lub innych przyczyn komplikujących naprawę.
    3. braku dostępu do dokumentacji technicznej urządzenia przekazanego do Serwisu
    4. oczekiwania na dostarczenie części/elementów naprawczych niezbędnych do wykonania naprawy.
    5. wydłużeniu o czas oczekiwania na akceptację Klienta oraz czas oczekiwania na dokonanie zapłaty za usługę. 
  6. Serwis wykonuje naprawę wyłącznie pod kątem zgłaszanej usterki oraz ewentualnych innych usterek, które zostały zdiagnozowane przez Serwis i zostały zlecone do naprawy. 
  7. Serwis wykonuje testy po naprawie w warunkach serwisowych. Ze względu na różnorodność sprzętu Serwis może nie dysponować urządzeniami, symulującymi pracę naprawianego urządzenia w warunkach pracy docelowej. Testy po naprawie wykonywane są pod kątem zgłaszanej usterki oraz ewentualnych innych usterek, które zostały zdiagnozowane przez Serwisu i podlegały naprawie. Serwis nie ma obowiązku weryfikacji wszystkich funkcjonalności sprzętu ani podzespołów naprawianego urządzenia.
  8. Jeżeli po naprawie Klient zgłosi, że występują dodatkowe czynniki, które uniemożliwiają prawidłową pracę urządzenia lub zespołu urządzeń, Serwis na zlecenie Klienta może wykonać wycenę dalszej naprawy o ile taka będzie możliwa.

 

4. Koszty usługi.

  1. Na całkowity koszt zlecenia składają się: koszt usługi serwisowej, w tym koszt części, koszty zamówionych przez Klienta usług dodatkowych, ewentualny koszt związany z transportem sprzętu do lub z Serwisu.
  2. Standardowa usługa diagnostyki jest bezpłatna w przypadku realizacji skutecznej naprawy w serwisie Aldatech.
  3. Na zlecenie Klienta Serwis może wykonać diagnostykę w ramach Usługi Ekspres, której koszt i czas jest ustalany indywidualnie.
  4. Serwis zastrzega prawo do naliczenia opłaty stałej za “Obsługę Serwisową” ustalaną indywidualnie z Klientem, jako koszt za wszelkie czynności związane z obsługą sprzętu przekazanego do Serwisu, która ma zastosowanie w przypadku:
    1. rezygnacji Klienta po przedstawieniu kosztów naprawy
    2. braku możliwości wykonania naprawy ze względu na brak dostępnych części/elementów serwisowych niezbędnych do naprawy
    3. braku możliwości wykonania naprawy ze względu na ograniczenia producenta sprzętu powierzonego do naprawy, uniemożliwiające wykonanie czynności naprawczych, np. brak dokumentacji technicznej, brak oprogramowania, zastosowanie zabezpieczeń programistycznych czy inne.
  5. Serwis zastrzega prawo do możliwości naliczenia “Kosztów stałych” mających zastosowanie w przypadku niepowodzenia naprawy, które są ustalane indywidualnie z Klientem przed rozpoczęciem naprawy.
  6. Przewidywany koszt usługi serwisowej jest podawany Klientowi na podstawie diagnozy urządzenia. Jeżeli w trakcie naprawy okaże się, że koszty przekraczają przewidywany koszt usługi, Serwis skontaktuje się z Klientem celem uzyskania akceptacji podwyższonych kosztów.  Jeżeli Klient nie zaakceptuje podwyższonego kosztu, naprawa nie jest dokonywana, a urządzenie zwracane Klientowi po uregulowaniu kosztów “Obsługi serwisowej” lub “Kosztów stałych” oraz ewentualnych kosztów transportu.
  7. W przypadku rezygnacji przez Klienta z wykonania usługi po uzgodnieniu i zaakceptowaniu ostatecznej ceny, Aldatech może domagać się od Klienta pokrycia kosztów zamówionych i zużytych części oraz czynności serwisowych, uzależniając od tego wydanie sprzętu.
  8. Przedstawiona wycena naprawy obejmuje zakres wyeliminowania zgłaszanej przez Klienta usterki oraz ewentualnych innych usterek, które zostaną zweryfikowane przez serwis na etapie diagnostyki sprzętu. 
  9. Serwis nie zobowiązuje się do opłat jakichkolwiek Kar Umownych ustalanych przez Klienta, chyba że zostanie to ustalone indywidualnie po dostarczeniu stosownego dokumentu i jego podpisaniu przez obydwie strony.

 

5. Odbiór sprzętu.

  1. Po zakończeniu naprawy lub odstąpieniu od jej wykonania Aldatech informuje Klienta o gotowości sprzętu do odbioru. Za skuteczne powiadomienie przyjmuje się przekazanie Klientowi ww. informacji na jedną ze wskazanych przez Klienta form kontaktu, tj. drogą telefoniczną lub poprzez pocztę elektroniczną. Klient obowiązany jest do odebrania sprzętu z Aldatech w terminie 30 dni od daty przekazania powyższej informacji. W przypadku nieodebrania urządzenia we wskazanym terminie Aldatech zastrzega sobie prawo do naliczenia kosztów magazynowania w kwocie 3 zł za każdy rozpoczęty dzień przechowywania sprzętu ponad wskazany termin i uzależnia jego wydanie od wcześniejszego uiszczenia opłaty za magazynowanie.
  2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Aldatech o zmianie danych kontaktowych, ponieważ niezawiniony przez Aldatech brak możliwości nawiązania kontaktu przez 30 dni rozpoczyna okres naliczania opłaty za magazynowanie.
  3. W przypadku wykonywania naprawy, wymienione części będą zwracane Klientowi wyłącznie na jego żądanie złożone pisemne/mailowo przy przekazaniu sprzętu do Serwisu. Przy braku takiego żądania wymienione części będą przekazywane przez Aldatech do recyclingu/utylizacji.
  4. Potwierdzeniem wykonania naprawy i odebrania sprzętu z naprawy jest Karta Naprawy, która jest wydawana przez Serwis przy odebraniu sprzętu przez Klienta. 

 

6. Ryzyka związane z naprawą.

  1. Przeprowadzenie diagnostyki, naprawy lub modernizacji sprzętu może wymagać jego rozmontowania i usunięcia plomb gwarancyjnych, a to może prowadzić do utraty gwarancji producenta lub udzielonej przez inny podmiot (np. poprzedni serwis). Powyższe nie dotyczy obsługi oprogramowania. Jeżeli Klient nie wyraża zgody na usunięcie plomb gwarancyjnych – jest obowiązany zgłosić to przed zleceniem naprawy. Brak zastrzeżenia ze strony klienta nie może być podstawą do późniejszej reklamacji zerwania plomb gwarancyjnych i utraty gwarancji. Brak zgody na usunięcie plomb gwarancyjnych może być podstawą do odmowy wykonania usługi. 
  2. W przypadku demontażu urządzenia, może dojść do naruszenia czy uszkodzenia konstrukcji mocowań lub elementów obudowy oraz pojawienia się widocznych śladów zarysowań na urządzeniu. Większe ryzyko wystąpienia takiego zjawiska może nastąpić w przypadkach kiedy sprzęt był już wcześniej demontowany.
  3. Sprzęt, który nie został skutecznie naprawiony może wykazywać objawy inne niż przy przyjęciu do serwisu zależnie od zastosowanych metod diagnostycznych i wykonanych czynności serwisowych oraz że jego stan może się pogorszyć lub urządzenie może całkowicie przestać funkcjonować.
  4. Klient akceptuje ryzyko, że podczas czynności wykonywanych w trakcie prac serwisowych może dojść do trwałego uszkodzenia urządzenia.
  5. W przypadku części dostarczonych na wymianę przez Klienta, serwis nie bierze odpowiedzialności za ryzyko związane z powodzeniem naprawy oraz ewentualne szkody jakie może wyrządzić dostarczony element. W przypadku zlecenia na zamontowanie części dostarczonych przez Klienta, płatność za usługę jest pobierana z góry i nie podlega zwrotowi.  
  6. Serwis nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku użytkowania sprzętu po jego naprawie. 
  7. W przypadku braku wykonania naprawy, Klient przyjmuje do wiadomości, że dalsze korzystanie ze sprzętu może prowadzić do pogłębienia usterki, uszkodzić inne podzespoły oraz powodować inne komplikacje związane z użytkowaniem urządzenia. 

 

7. Dane na nośnikach Klienta.

  1. Klient przekazując Serwisowi nośniki danych (również te zamontowane w sprzęcie) oświadcza, że jest właścicielem lub posiada prawo do tych danych i ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje wynikające z naruszenia przepisów w przypadku ujawnienia w nich treści prawnie zabronionych lub naruszających licencje albo prawa osób lub firm trzecich.
  2. Klient jest zobowiązany do usunięcia z nośnika danych przekazywanego do Serwisu wszelkich danych osobowych, które podlegają ochronie zgodnie z przepisami prawa. Jeżeli Klient nie usunął tych danych przed przekazaniem sprzętu do naprawy jest zobowiązany poinformować o tym Serwis i zawrzeć z Serwisem umowę o powierzeniu do przetwarzania danych osobowych. Za skutki braku zawarcia takiej umowy lub nieusunięcie danych z nośnika – Serwis nie ponosi odpowiedzialności.
  3. Serwis dołoży wszelkiej staranności działając zgodnie z wewnętrznymi procedurami oraz przepisami prawa, dysponując odpowiednimi środkami technicznymi, aby zapewnić ochronę powierzonych danych i ich zabezpieczenie przed kopiowaniem oraz dostępem osób trzecich.
  4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych Klient powinien wykonać kopię zapasową. Niektóre czynności serwisowe mogą prowadzić do konieczności usunięcia danych z nośnika.
  5. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dostępność, integralność i responsywność danych i aplikacji na nośnikach Klienta oraz za następstwa wynikające z utraty tych danych, a w szczególności w przypadku ujawnienia uszkodzeń lub wad ukrytych nośnika bądź obecności złośliwego oprogramowania (wirusy itp.).
  6. Wykonanie usługi instalacji oprogramowania wymaga dostarczenia przez Klienta niezbędnych, aktywnych licencji (nie dotyczy programów rozpowszechnianych na licencji GNU GPL, BSD lub Freeware). W przypadku zlecenia obsługi systemu operacyjnego (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania) Serwis może wnioskować o udostępnienie haseł użytkownika z uprawnieniami administratora.

 

8. Gwarancja i reklamacja.

  1. Na wykonane usługi naprawy lub modernizacji sprzętu Aldatech udziela indywidualnej gwarancji na wymienione podczas naprawy podzespoły oraz ich właściwy montaż w urządzeniu. Termin biegu gwarancji liczony jest od dnia odebrania sprzętu z naprawy. Okres gwarancji jest ustalany przed rozpoczęciem naprawy. 
  2. Gwarancja nie dotyczy czynności konserwacyjnych sprzętu opisanych w instrukcji obsługi lub instrukcji użytkowania. Czynności te należą do obowiązków użytkownika i mogą zostać wykonane przez Aldatech dodatkowo, na koszt Klienta. 
  3. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem lub instrukcją obsługi użytkowania sprzętu.
  4. Gwarancja nie obejmuje również uszkodzeń powstałych w wyniku niezachowania przez Klienta należytej staranności – w szczególności uszkodzeń mechanicznych, zalania cieczami, oddziaływania par i substancji lotnych, przegrzania oraz działania siły wyższej. 
  5. Koszt i ryzyko dostarczenia sprzętu do serwisu w przypadku naprawy gwarancyjnej ponosi Klient. 
  6. Po skutecznie wykonanej naprawie serwis umieszcza plomby gwarancyjne na naprawionym urządzeniu. 
  7. Warunkiem wykonania bezpłatnej naprawy gwarancyjnej jest zachowanie plomb gwarancyjnych. 
  8. Aldatech zobowiązuje się do usunięcia na swój koszt wad sprzętu ujawnionych w okresie gwarancji w terminie 14 dni od daty dostarczenia urządzenia z zastrzeżeniem okresów wydłużających naprawę wymienionych w §3 pkt. 5.
  9. Reklamacje wykonanej usługi można zgłaszać pisemnie na adres: ul. Spisaka 9A,  02-495 Warszawa lub za pomocą poczty e-mail na adres: serwis@aldatech.pl.
  10. Serwis rozpoznaje reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia przez Klienta
  11. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres email bądź na adres korespondencyjny.
  12. Serwis nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie sprzętu oraz usterki, które nie były zgłoszone do naprawy. 

 

9. Ochrona danych osobowych.

  1. Dane osobowe są chronione zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich oraz z zachowaniem warunków organizacyjnych i technicznych dostosowanych do sposobu zbierania i ochrony zebranych danych osobowych. 
  2. Zgodne z ww. ustawą, Klienci mają prawo do wglądu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania usunięcia. Dodatkowe uprawnienia Klienta związane ze zbieraniem, przetwarzaniem, przekazywaniem, usuwaniem danych osobowych przekazanych Aldatech znajdują się w treści “Polityki prywatności”, która jest dostępna pod adresem https://aldatech.pl/polityka-prywatnosci/.
  3. Informacje dotyczące ochrony danych osobowych – obowiązek informacyjny – wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)  zostały zawarte w „Polityce prywatności”, którą można znaleźć pod https://aldatech.pl/polityka-prywatnosci/.

 

10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

  1. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Aldatech będą rozstrzygane przez sądy powszechne. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  1. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc prawną u miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
  2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a przedsiębiorcą;
  3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;
  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow.
  1. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odrkonsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Platforma ODR stanowi wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  2. Adres e-mail Serwisu do kontaktu z Klientami to: serwis@aldatech.pl

 

11. Postanowienia końcowe

  1. Klient zlecając wykonanie usługi Aldatech oświadcza, że zapoznał się z treścią i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu. 
  2. Inne postanowienia stron wykraczające poza treść Regulaminu wymagają formy pisemnej. 
  3. We wszelkich kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajduje Kodeks cywilny.